JOM KLIK

Monday, May 21

Birth Story

Assalamualaikum..........

Arini blur tak tau nak taip ape ,tapi tangan tuh gatal jugak nak menaip.arini nak cite psl birth story.aku sakit dalam 11 jam.waaa 11 jam hokey!!!!!!after 5 months still lagi rase sakit contraction tuh.rania kalu melawan mummy siap ler.........sakit hokey nak kuar kan kamu.

aku supposed beranak 4 dec tuh.so pagi tuh mase nak g toilet aku tengok dah ade darah sikit.trus g tau Kecik.pastu aku gtau mak ayah aku,kitorang pun pegi la hospital.sampai hospital Dr Zul check baru bukak 1 cm,so Dr suh balik dulu.kedek kedek la kitorang balik.sib baik hospital dekat jer dengan umah.kalu buat nyer jauh mau nyer kitorang trus menadah kan diri admitted kat hospital hehehehehehe.otw balik tuh sempat lagi pekena roti telor banjir ngan teh tarik.kalu ikutkan hati nak horlick ais,tp Kecik ade sebelah kan.petang tuh mak mentua ngan pak mentua siap datang bawak goreng pisang.waaaa makan lagi.sebelum pantang baik aku sebat jer.kasik tenage banyak nak push push kuar.

malam tuh aku borak borak dengan Kecik sampai kul 12 midnite.borak borak,surf internet tengok barang baby lagi,chatting dengan member member.mak buyong memang susah nak tido malam.hahahahhahaha.dalam kul 1 tuh baru aku ngan Kecik masuk tido.aku macam biase la tak lena tido.belek belek handphone jap.mase nih aku dah sakit dah,tapi sakit nih aku boleh tahan lagi.sakit nyer memule datang dalam 30 minit pastu bile dah nak dekat kul 4 tuh dah dekat dah dalam 15 minit.mase nih aku dah kejut kan Kecik dah sebab nyer aku tengok jam every 15mins tuh aku sakit.sah comfirm ini la die CONTRACTION.certain people said contraction is like period pain.honestly aku bukan la type perempuan yang bile period kene period pain.so aku tak berani nak cakap.yang aku tau sakit sangat.

mase nih aku dah bongkok udang atas katil.macam anak gajah,comel jer eh tetibe.ahaks.kecik inform mak ayah aku.aku pegi hospital dulu dengan Kecik,mak ayah aku pegi lambat sikit.sampai hospital aku buat buat kuat.macam bagus je kan hehehehehehe.nurse suh aku duduk dalam labor room tengok bawah aku dah bukak bape cm.hoi la nurse tuh menyelok,malu ai.sakit tuh jangan cakap la kan.mase nurse tuh selok baru bukak 2 cm.Dr Zul kat umah lagi time nih,tapi nurse col Dr pastu Dr suh admit jer terus.kalu dorang suh balik memang kene la dengan aku.aku sakit ko suh balik so dat korang boleh tido.aku ngan Kecik decide amik bilik yang sorang tuh,senang nanti sedare mare datang tengok tak de la bersesak sesak dengan famili orang lain.aku baring jer lah sementara nak tunggu Dr sampai.sakit macam ape dah time nih.nurse tu pulak mulut macam ape jer,siap cakap dengan mak aku-die nih tak tahan sakit ke makcik.hoh,aku memang pangkah pompuan nih.ko ingat sakit beranak nih sakit sikit sikit ker,ni sakit yang sakit giler tau tak????????ibarat nyawa dekat hujung tanduk.siasat nyer siasat rupe rupe nyer nurse nih tak kawin lagi.patut la........tunggu la ko beranak nanti wey.grrrrrrrr

Dr sampai dalam kul 9 am camtuh,ade sorang nurse nih lembut jer muke senyum jer datang buat round dengan Dr.Dr seluk lagi bawak,dah bukak 4cm.Dr cakap before 1 pm boleh beranak.yeayyyyyy aku pun seronok ler.Dr suh breakfast dulu sebelum masuk balik labor room.makan supaye aku ade banyak tenage nak meneran.dah habis melantak,melantak la sangat kan bile hospital bagi aku 2 keping roti dengan segelas milo suam.kedekut betul,bagi la ai mekdi ker,roti sardin ke,nasi lemak sambal kerang.over. aku masuk labor room jalan kaki jer dari bilik ker sane.tak kose aku nak naik wheelchair bagai.masuk labor room tuh,nurse masuk kan ape bende ntah dekat bontot kasik kuar sume isi perut,so dat bile meneran tak kuar ta......ik.bile dah sudah tuh,trus nurse induce aku.memule aku hebat........lame lame aku lunyai dek penangan induce tuh.terus aku mintak ubat tahan sakit dengan nurse.nurse tak nak bagi memule sebab nyer die cakap nanti bile dah nak dekat beranak lagi aku sakit,mase tuh la amik ubat.gile kot,seram aku dengar.aku gigit tangan Kecik sampai bengkok cincin kawin.hehehehhehehe.Dr dtg tengok ctg aku time nih jantung baby normal lagi.pastu Dr decide pecah kan air ketuban aku.kepale baby time nih jauh lagi.aku redha jer la Dr tuh selok,tengok aku nyer bawah tuh.mase dah bukak dalam 6cm tuh aku tak tahan sangat dah,terus mintak ubat tahan sakit.nurse tu bagi je la.ingat kan hilang sakit tuh,rupe rupe nyer bagi macam mamai sikit jer.hampehhhh.so,new mommies,dun take pain killer but take epidural.hehehehehehehe

 okeh sambung esok la eh.













2 comments:

Mardhiyyah Fadzil said...

wui... wuii.. wuii...
part molot nurse yg blum kawen tu memanglaaahhh sngt setuju!
memang time dia ckp tu dhiya menyumpah je dlm hati.. grrrr...!!!!

Nazirah Azeman said...

kan kan kan.........tp kite nih dah sakit2 malas nak sound.hehehehehehe