JOM KLIK

Wednesday, May 23

Birth Story Lagi

Arini aku nak nyambung balik cite pasal beranak aku.macam aku sorang jer yang beranak dalam dunia nih,sibuk nak cite kat blog.hahahahahahha.tak pe lah,untuk kenangan masa depan.kot kot Rania besar nanti die melawan cakap aku,aku suh die bace entry nih.biar die tau macam mane sedih nyer nak kuarkan die ke dunia yang penih pancaroba nih.perghhhhh pancaroba okeh!

Aritu aku stop sampai sini je kan kan kan??????moh le kite bersambung balik.lepas dah cucuk pain killer tuh,Dr Zul datang balik,seluk balik.mak aihhhhhh rase hazab betul waktu nih.aku cakap dengan Dr lame lagi ke?Dr cakap ade rase nak meneran tak.aku cakap tak de,rase nak berak ade la.wakakakakakak vunguks kan aku nih.aku rase aku dah bergulung gulung dalam labor room tuh.tapi idok ler sampai aku terpekik terlolong macam kawan aku cite mase die beranak selamber jer jerit sampai kene sound.aku masih lagi konon konon nyer control cun.

Mase dalam kul 11 lebih tuh dah bukak dalam 7cm,mase nih Dr dtg lagi check ctg scan aku.mase nih heartbeep Rania stable lagi.pastu lepas setengah jam Dr tgh dah tak stable dah.graf dah turun pastu makin turun.Dr tanye lagi rase nak push tak,aku jawab takkkkkkkkkkkkkkk.tapi mase nih aku dah cakap dengan Kecik,nak amik epidural.Kecik tak cakap boleh ke tak.tapi aku tau maksud nyer tak boleh ler tuh.huh tensi gue.grrrrrrr.last last Dr cakap we go for emergency ceaser.aku????nanges la ape lagi.Kecik nanges,mak aku nanges,bapak aku jer maintain tak mo nanges.jatuh jugak air mate jantan Kecik tengok aku nak beranak.terus Dr col pakar bius datang.pakar bius pulak nun di Kajang.nak datang amik mase dalam sejam.uwaaaaaaaaaaa tahan ler sakit.

nurse suh aku pakai baju hospital nak masuk OT,pakai cap bagai,pastu yang terer nyer aku nih berjalan ke OT tuh.eksen tak mo naik wheelchair.Dr Rafi datang 30 mins lepas tuh,cepat jugak mamat hensem nih bawak moto.die cucuk tulang belakang aku,pastu tanye sakit tak nazirah???????aku jawap-takkkkkkkk sakit Dr,contraction nih lagi sakit.pastu aku dah start kebas satu badan,mata antara nampak dengan tak jer.pastu laki aku pun masuk OT,aku nampak Kecik makin Kecik.aku nampak samar Dr amik barang nak belah perut aku.waaaaaaaaa takut + malu.

pastu pastu pastu..........jeng jeng jeng Dr cakap macam nih-nazirah saya nak tolak baby keluar nih,sabar yer,mungkin sakit sikit.wahhhh tragik betul.berlinang air mate mak uollls.dalam 30 saat pastu aku nampak Dr angkat anak aku,tapi anak aku diam jer wey.pelik aku nape die tak nanges.pastu bile Dr tunjuk dekat aku baru die nangis.kuang kuang kuang nangis,mesti Rania takut tengok aku hehehehehhehe.

Rania kuar time azan Zuhur.mase aku kene tolak dr OT ke bilik,aku tengok nurse letak Rania bawah warmer.aku suh nurse benti jap,aku panggil name die,teleng teleng kepale die kiri kanan.hehehehehehehe.9 bulan kot die dalam perut aku,aku ingat lagi macam mane lunyai nyer aku mase 1st trimester tuh.asal makan jer muntah.wahhhhhh kurus mase tu nyah.bile dah enter 2nd trimester,asal nampak makanan jer makan!grrrrr.sekarang ni mane nak campak 5kg lagi lemak tak tepu nih pun aku tak tau.

make bermula lah penggembaraan berpantang.hahahahhahah tak syioookkkk rupe nyer berpantang nih.dah la ceaser,nak berurut tak boleh.hadap jer la dengan rengat.rengat tu macam contraction.aku asal kene je rengat nih nanges ler.bile dah seminggu berpantang,tekak aku dah boleh accept dah makan ikan ikan ikan ngan ikan lagi.sib baik muke aku tak bertukar jadik ikan.sebab ceaser aku jadik susah nak susukan Rania.kemain lagi kalu nak susukan Rania,mak aku atau Kecik kene pegangkan Rania sebab takut kene dekat perut aku.asal nak menyusu jer memang kecoh la satu umah.dengan Rania nanges nyer,dengan aku yang terkial kial tak reti nak menetekkan Rania.hahahahahaha.pasal berpantang nanti aku bukak entry lain.

nah ni gambar Rania betul betul baru kuar dari istana kayangan perut mak die.hehehehehehe

tadaaaaaaaaaaa

hi,name saya Alya Rania.maksudnyer kesukaanku,ketinggianku.sekarang kalu sape sape nak dokong saye pastikan berat korang 60kg++ sebab saye berat dah sekarang nih.mummy pun tak larat nak dokong.saye suke buli mummy time daddy tak de.daddy garang macam singa asik suh tido jer.hikhikhikhikhik


k bai.

3 comments:

Mardhiyyah Fadzil said...

wuii... wuii.. wuuuuuuuiiiiii lagi.... hahahhaha...

part pantang adelah yaaannnggggg teettttt... hahahha...

tapi kan... dhiya suka tengok muka ank kita time lahir2 tu.. geram je sebab somelll... gebuss... ce time skrg ni.... uihhhh.. geram jgk!!! sbb dh nakal.. hahahha...

Nazirah Azeman said...

haah mase kuar tuh alahai,rs macam ni-ini lah bayi paling comel dlm dunia hehehehehe

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

:)
nanti jd kenangan tau :)

selmat berpantang :)