JOM KLIK

Wednesday, October 17

Cita-cita

Dulu mase aku sekolah tadika,asal cikgu tanya ape cita2 aku....selamber badak aku jawab......doktor.padahal waktu tuh abc pon aku tak tau sangat lagi.muahahahahahha.

Pastu dah masuk standard 1 cita2 aku bertukar jadik.....cikgu,nurse ngan polis.polis okeh!tak boleh blah.Nak jadik cikgu tu biase la......sebab tiap2 hari pg sekolah aku rasa macam bergaya sangat bile cikgu2 masuk ajar aku,bawak buku besar dorang ngan bulu ayam.Jadik nurse ngan polis tuh terpengaruh la sebab makbapak aku kan polis ngan nurse.

Bile dah standard 6 cita2 aku dah start merapu2 dah......nak jadik pramugari,lawyer ngan artis.pewwwwwwww.terus cikgu kelas suh tukar cita2 hakhakhakhakhak.masuk bilik guru kene bebel kejap.aku insaf!tak mo jadik artis.hakhakhakhak

Bile dah naik form 1 tukar lagi cita2 aku.....nak jadik akauntan.kekal cita2 tuh sampai aku form 5.lepas abis spm aku mintak cos accaountacy dekat uitm.konon dapat A accounts so dapat la blajo accountancy.tapi aku dapat business studies.mase tuh berbelah bagi hati......nak je meraung,tapi tak kite pegi aje.blaja2 aku rase ok ape amik bisnes nih.macam2 kite blaja.bile dah jadik akak senior diploma tuh,aku ade amik subject human resource.lecturer aku tuh Cik Sasai.kecik aje,tapi best blaja dgn die,tak ngantuk.terus aku jatuh cinta dgn HR.so ms nak further degree aku apply HR as first choice & alhamdulillah dapat.

Maka bermula lah kisah HR dengan diri aku. Aku ingat lagi ade sorg lecturer aku,Dr Sar cakap amik HR ni senang nanti mane2 tempat boleh keje.sume company kene ade HR Dept.

Gile banyak cita2 aku hahahahhaha. Bile aku pikir balik hamboi kemain hebat cita2 dulu.

Kenape eh aku tak jadi........

Doktor:sumpahhhhhhhhhhhh aku bukan otak sains
Cikgu:kang aku tersalah ajar anak2 org camne.oooooo kenot kenot
Nurse:tak mooooooooo
Polis:lagi memang tak mooooooooo.tak best hakhakhakhak
Akauntan:aku baru sedar yg aku belajar gila2 akaun ngan maths ms sekolah sebab aku takut cikgu marah.itu je
Pramugari:diri sendiri adalah tidak cantik hakhakhakhak
Lawyer:main tulis jer kot sebenarnyer hahahahahah
Artis:gile glamer muahahahahahhahaha

Kalu sekarang nih ade lagi orang tanye aku nak jadik ape......aku nak jadik fulltime housewife yang ade duit kepuk2 dalam bank,pegi anta anak pg sekolah,amik anak balik sekolah,masak untuk anak ngan laki.konon2 nyer aku boleh concentrate dgn famili la.

Tapi apakan daya........hukhukhukhukhukhuk

Pegi la bekerja dengan aman damai selagi khidmat diperlukan.

I love my job.

K,bye.



2 comments:

nalsweet said...

hakhakhak..nak jadi retis??

btw, jd akauntan adalah sangat tak best! mencik!

saye pun bercita-cita yang same skang..nak jadi supermom! ahaks!

Anonymous said...

fuyoooo nak jadi artis.hakhakhakhak.kelakar la awak nih.

jadi HR mesti selalu kene sound,tapi lantok ler....janji gaji masuk

~INTAN~